Remeha bestaat 90 jaar. En dat vieren we met cashback!

Veelgestelde vragen Remeha Home App


Remeha werkt continu aan het verbeteren van haar producten en diensten. Niet alleen op het gebied van technologie maar ook wat betreft gebruiksvriendelijkheid. Daarom wordt in de komende maanden de eTwist app, waarmee de eTwist op afstand kan worden bediend, vervangen voor de verbeterde Remeha Home app. Hiermee bieden we je een stabiele app die klaar is voor de toekomst. Zodra jouw eTwist met de Remeha Home app gebruikt kan worden, ontvang je automatisch een bericht in de eTwist app.

De app ziet mijn eTwist/eTwist RF niet meer hoe kan ik opnieuw verbinding maken? 

Door het scherm te verversen zal de app opnieuw proberen verbinding te maken met de server. Om het scherm te vernieuwen, trekt u het scherm naar beneden totdat u het pictogram in de onderstaande afbeelding bovenaan ziet.


Scherm verversen

Hoe activeer ik de openhaard modus op de Remeha Home app? 

Vanuit het programma Menu rechts bovenin “Meer opties” aanklikken en daar voor openhaard functie kiezen.


Of ga naar de uitleg van ons Youtube Filmpje

Hoe activeer ik de vakantiemodus op de Remeha Home app? 

Klik in het menu van de verwarmingszone op "Meer opties" de 3 puntjes rechtsboven en kies de vakantiemodus.


Of ga naar naar de uitleg van ons Youtube Filmpje

Hoe gebruik ik de automatische bijvulinrichting op mijn Home app? 

De automatische bijvulinrichting is geactiveerd door de installateur in het toestel.


De functie staat uit: wanneer deze uit staat is dit te zien in de app via meer vervolgens bij instellingen en dan de waterdruk.


De functie staat op handmatig: wanneer deze op handmatig staat kan je in de app via meer vervolgens bij instellingen en dan de waterdruk zien wat de waterdruk is en een mogelijkheid tot het activeren van het bijvullen. Wanneer bijvullen nodig is ontvang je een push-bericht met een melding hiervan.


De functie staat op automatisch: wanneer deze op automatisch staat kan je niet in het instellingen menu komen van de waterdruk.

Hoe kan ik de tapwatertemperatuur instellen voor mijn combiketel? 

Ga in de homeapp naar “Meer” en vervolgens naar warmwater instellingen. In dit menu kan de temperatuur aangepast worden voor het comfort- en ecoprogramma.

Hoe kan ik een klokprogramma instellen voor mijn tapwater? 

Dit werkt hetzelfde als het klokprogramma instellen voor verwarming van het huis. Ga naar de uitleg van ons Youtube Filmpje

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen in de Remeha Home app? 

Wanneer u bent ingelogd:


  1. Druk op “Meer” op het dashboard scherm
  2. Klik op “Uitloggen”
  3. Op het volgende scherm, druk op “Doorgaan”
  4. Op het volgende scherm, druk op “Je bent je wachtwoord vergeten?”
  5. Voer uw e-mailadres in en druk op “Verificatiecode verzenden”
  6. Controleer uw e-mail voor de verificatiecode en voer deze in de Remeha home app in
  7. Druk op “Code verifiëren”
  8. Voer een nieuw wachtwoord in en bevestig het nieuwe wachtwoord
  9. Druk op “Doorgaan”
  10. Uw wachtwoord is gewijzigd en u kunt nu inloggen met het nieuwe wachtwoord


Wanneer u niet bent ingelogd:


  1. Als u de app opent, krijgt u een scherm te zien waarbij u kunt kiezen of u voorheen al gebruik maakte van de eTwist app. Beantwoord deze vraag met “Nee”.
  2. Op het volgende scherm, scrolt u naar beneden.
  3. Druk vervolgens op “inloggen” in plaats van doorgaan.
  4. Op het volgende scherm, drukt u op “Je bent je wachtwoord vergeten?”
  5. Voer uw e-mailadres in en druk op “Verificatiecode verzenden”
  6. Controleer uw e-mail voor de verificatiecode en voer deze in de Remeha home app in
  7. Druk op “Code verifiëren”
  8. Voer een nieuw wachtwoord in en bevestig het nieuwe wachtwoord
  9. Druk op “Doorgaan”
  10. Uw wachtwoord is gewijzigd en u kunt nu inloggen met het nieuwe wachtwoord

Hoe koppel ik de Remeha Home app met de eTwist/eTwist RF thermostaat?

Om je eTwist/eTwist RF te koppelen aan de Remeha Home app, volg je deze stappen:


Let op!


In stap 5 laten we het verschil in het registratie proces zien tussen:


  1. Nieuwe gebruiker (5A: een gebruiker van de Remeha Home app die niet eerder de eTwist app gebruikt)
  2. Bestaande gebruiker (5B: Een gebruiker van de Remeha Home app die voor de migratie eerder als gebruiker van de eTwist app was)


Ga op de eTwist/etwist RF naar het menu. Druk korter dan 1 seconde op de selectietoets: - Om het hoofdmenu te openen vanuit het startscherm.



Druk op "Instellingen"



In het instellingenmenu selecteer "Registreer apparaat of dienst"



De eTwist/eTwist RF toont dan een QR-code en een registratiecode.


In de volgende stappen laten we zien hoe je de registratiecode invoert of de QR-code scant op de Remeha Home app.



Als u een nieuwe eTwist/eTwist RF gebruiker bent die de eTwist-app nog niet eerder heeft gebruikt, moet u de eTwist/eTwist RF als eerste stap koppelen wanneer u inlogt.


Het scherm rechts verschijnt direct nadat u bent ingelogd, klik op "Aan de slag" om het registratie proces te starten.


Ga direct na deze stap naar stap 8.



Als u een gebruiker van de eTwist app was en de thermostaat aan uw eTwist-app hebt gekoppeld, hoeft u dit in de Home-app niet opnieuw te doen.


De thermostaat is zichtbaar in de app wanneer je een account aanmaakt in de Remeha Home-app met hetzelfde e-mailadres dat je hebt gebruikt voor het account op de eTwist-app.


Volg de onderstaande stappen om een nieuwe eTwist/eTwist RF in een ander huis aan uw account te koppelen:


Ga in de Remeha Home App naar het "Meer" menu dat zichtbaar is onderaan het dashboardscherm.



Selecteer "Huisbeheer"



Druk op "Nieuw huis toevoegen"



Druk op "Kamerthermostaat instellen"



Voer de registratiecode in die u op de eTwist/eTwist RF ziet of scan de QR-code



Nu is je app gekoppeld met de eTwist/eTwist RF en kun je de thermostaat op afstand bedienen via de Remeha Home app.


Hoe stel ik de aanwarmtijd / voorverwarmen in via de Home-app? 

De aanwarmtijd / voorverwarmen is bedoeld om vóór de geplande tijd alvast te beginnen met verwarmen van de woning, zodat de gewenste temperatuur bereikt is op het moment dat de temperatuur gevraagd is in het verwarmingsprogramma.


Via de Home-app kan de aanwarmtijd geactiveerd worden door de app te openen. Vervolgens naar meer te gaan en via instellingen naar het menu voorverwarmen te gaan. Door op de gewenste kamer te klikken zal een groen vinkje verschijnen. Door het verschijnen van dit groene vinkje zal de voorverwarmfunctie geactiveerd worden. De aanwarmtijd is dan ingesteld op standaard 60 min.


Als je de maximale aanwarmtijd wil veranderen, dat kan op de eTwist. Ga naar de vraag hieronder.

Hoe werkt het klokprogramma op de Remeha Home app? 

Ga naar naar de uitleg van ons Youtube filmpje.

Hoe wijzig ik de aanwarmtijd op de eTwist? 

  1. Open het hoofdmenu.
  2. Selecteer Instellingen.
  3. Bevestig de selectie.
  4. Selecteer Aanwarmtijd.
  5. Bevestig de selectie.
  6. Draai aan de draaiknop om de voorverwarmperiode te wijzigen.
  7. Bevestig de wijziging.


Belangrijk Als u de draaiknop naar 0 minuten draait, wordt de aanwarmtijd functie uitgeschakeld.

Hoe wijzig ik de warmwater modus op de Remeha Home app? 

Bekijk de video of onderstaande handleiding voor uitleg hoe je de warmwater modus wijzigt.

Ga naar de uitleg van ons Youtube Filmpje



Warmwater modus



Warmwater comfort modus



Warmwater eco modus



Warmwater programma modus

Kan ik mijn energieverbruik ook instellen in m3 in plaats van kWh? 

Het weergeven van je energieverbruik in m3 is mogelijk. Via de Home-app kan je energieverbruik worden weergegeven in m3 dit kun je doen door de app te openen. Vervolgens naar meer te gaan en via instellingen naar het menu energieverbruik te gaan. Hier klik je op m3. Hier bestaat de mogelijkheid om de gas calculatie aan te passen.

Mijn eTwist blijft op een zwart scherm hangen, wat moet ik doen? 

  1. U kunt weer beeld op uw eTwist krijgen door de ketel 20 seconden uit het stopcontact te nemen.
  2. De stekker daarna weer terug te plaatsen en de ketel gaat dan weer opnieuw de eTwist laten opstarten.
  3. Het kan tot een paar minuten duren dat de eTwist weer oplicht, maar daarna krijgt u weer verbinding tussen eTwist en ketel en zal de app het ook weer doen.


Als dit niet het geval is, neem dan contact met ons op om u verder te helpen.

Waarom kan ik de Remeha Home app nog niet gebruiken?

We zijn momenteel druk bezig met het migreren van alle eTwist thermostaten naar een nieuw platform gebaseerd op de bewezen technologie van Microsoft.


De Remeha Home app ondersteunt eTwist thermostaten die op ons nieuwe platform staan. Om ervoor te zorgen dat de ervaring van onze klanten niet wordt onderbroken door deze migratie, migreren we de apparaten in groepen.


Compatibiliteit



Bekijk de video uitleg


Groep 1: (Begonnen – Nog niet klaar)


  1. Klanten die een eTwist met gateway 16 (7648242**) hebben aangesloten op een CV-ketel (OpenTherm ketel van Remeha of andere merken)
  2. Klanten die 1 eTwist hebben aangesloten op hun account worden eerst gemigreerd


Groep 2: (Begonnen – Nog niet klaar)


  1. Klanten die een eTwist (7672429) hebben aangesloten op een CV-ketel op Ace platform. (Tzerra Ace, Avanta Ace en Calenta Ace en Quinta Ace)
  2. Klanten die meerdere eTwists hebben aangesloten op één account*


Groep 3: (Niet gestart**)


  1. Klanten die een eTwist hebben gekoppeld aan een warmtepomp met één of meerdere eTwist gekoppeld aan één account
  2. Klanten die een eTwist RF (7706406 en 7706407) hebben
  3. Klanten die gebruik maken van integraties zoals Google assistant (Google Home) en Alexa


*Sommige klanten of installateurs hebben eTwist thermostaten in verschillende locaties/installaties.


Een Locatie/installatie wordt bepaald door eTwist thermostaten die zijn aangesloten op verschillende apparaten (verwarmings- en koelingsproducenten zoals een CV-ketel of een warmtepomp)


**Sommige hybride warmtepompen zoals de Elga Ace de verbonden zijn met gateway 16 inplaats van zonder werden gemigreerd. Voor betere prestaties raden we aan om jouw installateur te vragen om gateway 16 te verwijderen en de thermostaat rechtstreeks op uw hybride aan te sluiten.

Wat gebeurt er met mijn historische energieverbruik na migratie? 

Historische energieverbruiksgegevens (verwarming, koeling en warmwater) zijn zichtbaar in de Remeha Home app.


Let op! Gebruik hetzelfde e-mailadres dat is gebruikt om het eTwist app account aan te maken voor het aanmaken van het Remeha Home app-account.


Als de gebruiker niet hetzelfde email adres gebruikt om een account te maken op de Remeha Home app, dan zijn de historische gegevens niet meer terug te halen.


Ga naar naar de uitleg van ons Youtube filmpje

Welke versie van de eTwist ondersteunt de Remeha Home app?

Gebruik de eTwist app als jouw eTwist versie 1.93.15 of lager is.


Je wordt geïnformeerd wanneer jouw eTwist klaar is om de Remeha Home app te gebruiken via een melding in de eTwist app.



Hoe kan ik hetzelfde Remeha Home account gebruiken op meerdere apparaten (smartphones en/of tablets)?

Remeha Home app versie 3.23.16:


Om dit te verhelpen volg je onderstaande stappen:



Stap 1 - sluit de app helemaal af



App afsluiten IOS zonder home-button:


  1. Veeg van onderuit het scherm naar boven en stop halverwege het scherm. De actieve apps worden nu zichtbaar.
  2. Veeg naar rechts of naar links om de Remeha Home app te vinden.
  3. Veeg de voorvertoning van de Remeha Home app omhoog om de app te stoppen.



App afsluiten IOS met home-button:


  1. Druk twee maal snel op de “home-knop” om een overzicht te krijgen van actieve app’s.
  2. Veeg naar rechts of naar links om de Remeha Home app te vinden.
  3. Veeg de voorvertoning van de Remeha Home app omhoog om de app te stoppen.



Afsluiten Android


  1. Klik op links onderin het scherm meestal 3 verticale strepen of een vierkantje.
  2. Veeg naar rechts of naar links om de Remeha Home app te vinden die je wilt afsluiten.
  3. Veeg de voorvertoning van de Remeha Home app omhoog om de app te stoppen.



Stap 2 - Open de Home-app opnieuw


  1. Je krijgt nu een scherm waarbij je kunt kiezen of je voorheen al gebruik maakte van de eTwist app.
  2. Beantwoord deze vraag met “Nee”.




Stap 3 - log opnieuw in


  1. Scroll je naar onderen
  2. klik vervolgens op “inloggen” in plaats van doorgaan. 




Stap 4 - gebruik je bestaande inloggegevens


  1. Vul vervolgens het emailadres en wachtwoord van je huidige Remeha Home account in.
  2. Log vervolgens in.